Bursa Construcțiilor Investiții Piața Imobiliară Prețuri Amenajări Proiecte Locuinte
 arhivă reviste:     Autorizații   Certificate   Licitații      Newsletter     Abonează-te   LogIn Abonați   Despre noi 
 arhivă articole:    
 Prima Pagină
 Ştirile Zilei
 Locuinţe
 Piaţa Imobiliară
 Proiecte
 Amenajări
 Smart City
 Materiale
 Preţuri
 Finanţare
 Investiţii
 Perspective
 Consilier
 Legea
 Companii
 Internaţional
Reviste
Bursa Construcțiilor numărul 8 / 2018
Bursa Construcțiilor numărul 7 / 2018
Bursa Construcțiilor numărul 6 / 2018
Bursa Construcțiilor numărul 5 / 2018
Smart City
REPREZENTANȚII PRIMĂRIEI CAPITALEI:
"Crearea unui smart city for smart communities, - obiectivul principal al Primăriei București "
09.05.2018
Alte articole din secțiune
  • Casele inteligente cheamă sisteme de securitate "smart"
  • Green Spots - investiție de 100.000 de euro
  • "Oportunitățile privind satele inteligente sunt extraordinare pentru viitor"
  • "Smart City este un sistem al sistemelor, care operează în mod integrat"
  • CJ Iași vrea să exploreze investițiile de tip "Smart City"
  • "Este important ca autoritățile locale să vină în întâmpinarea nevoilor cetățenilor"
  • Transportul inteligent - prioritatea MASDAR SMART CITY în 2018
  • Municipiul Oradea face pași către "smart city"
  • Deloitte Consultanță va elabora "Strategia pentru dezvoltarea unui oraș inteligent Smart City București"
  • "Soluțiile smart-city îmbunătățesc sensibil viața cetățenilor și aduc economii la bugetul public"
  • "Înainte de a fi smart, un oraș românesc trebuie să fie clean"
  • Peste un sfert din populația țării noastre trăiește în orașe cu proiecte Smart City
  • Primarul Capitalei s-a întâlnit astăzi cu ambasadorul Hans Klemm
  • Iridex a prezentat solutii smart pentru domeniul public
  • "Pentru dezvoltarea de proiecte smart city, ne trebuie în primul rând o politică în domeniu"
  •      Obiectivul principal al Primăriei Municipiului București este acela de a crea un "smart city for smart communities", prin utilizarea și încurajarea utilizării tehnologiilor inteligente în viața comunităților umane în scopul dezvoltării durabile a acestora, în armonie cu natura și mediul înconjurător, ne-au precizat reprezentanții municipalității. Potrivit acestora, Bucureștiul - "cel mai populat oraș și mai important centru industrial și comercial al țării", cu o suprafață de 228 kmp, reprezintă una dintre capitalele europene cu cea mai mare densitate de populație (1,859 milioane de locuitori, în 2014).
          
     
         Reporter: În condițiile în care trendul actual este cel de implementare a proiectelor smart, ce obiective de investiții aveți pentru transformarea Capitalei într-un oraș "inteligent"?
         Primăria Capitalei: Obiectivul principal al Primăriei Municipiului București este acela de a crea un "Smart city for smart communities", prin utilizarea și încurajarea utilizării tehnologiilor inteligente în viața comunităților umane în scopul dezvoltării durabile a aces­tora, în armonie cu natura și mediul înconjurător.
         Facem precizarea că, în data de 29 martie, a fost atribuit contractul pentru elaborarea "Strategiei pentru dezvoltarea unui oraș inteligent Smart City București", companiei Deloitte Consultanță S.R.L., parte a brandului internațional Deloitte, în cadrul căruia colaborează mii de specialiști din firme independente din întrega lume. Astfel, demersurile pentru transformarea Capitalei într-un oraș smart au intrat în linie dreaptă.
         Valoarea contractului va fi de 464.280 lei, fără TVA, iar serviciile ce fac obiectul acestuia constau în analiza situației actuale a Municipiului București și a zonei limitrofe acestuia, expunerea carențelor și a problemelor din municipiu și furnizarea unui pachet de proiecte prioritare, etapizate și eficiente, care să răspundă necesităților specifice și deficiențelor reale cu care se confruntă Bucureștiul.
         Principalele domenii de Smart Mobility pe care Municipalitatea se va concentra în următorii ani sunt:
         - Dezvoltarea unei rețele de căi de comunicații eficiente, integrate, conectate la rețeaua externă și cu diverse facilități (străzi, poduri, pasaje, linii de tramvai și căi ferate, pis­te pentru biciclete și alei pietonale, intermodalitate cu rețeaua de metrou);
         - Promovarea Transportului Public, respectiv achiziția de vehicule moderne, accesibile, atractive, eficiente energetic și cu impact scăzut de mediu (noxe, zgomot, etc.);
         - Informarea călătorilor în timp real, sugestii de deplasare, acces la internet;
         - Integrarea tarifară pentru toți operatorii de transport public ("Biletul Unic", Account - Based Ticketing System, Mobile Ticketing etc.);
         - Dezvoltarea de facilități moderne pentru călători (stații și refugii moderne, zone de schimb intermodal, etc.);
         - Facilități pentru vehiculele electrice (stații electrice de încărcare, parcări gratuite);
         - Sisteme de gestiune a parcărilor, respectiv a locurilor de parcare disponibile.
         Reporter: Ce surse de finanțare aveți și ce buget alocați în acest an pentru proiectele smart?
         Primăria Capitalei: Implementarea proiectelor smart presupune o strategie bine pusă la punct, cu etape clare și termene ferme de implementare. După ce firma câștigătoare a licitației va pune la dispoziția Primăriei Capitalei această strategie, proiectele vor intra în faza de implementare.
         Sursele de finanțare pentru proiectele smart sunt bugetul local, fonduri europene, bugetul național care cofinanțează fondurile europene, precum și fondul de mediu.
         Mai mult decât atât, în paralel cu proiectele care vor fi cuprinse în strategie, Primăria Municipiului București a demarat deja o serie de măsuri importante ce au ca scop îmbunătățirea calității serviciilor și creșterea mobilității cetățenilor:
         - Crearea și implementarea unui nou program de transport public de călători cu autobuze urbane în Județul Ilfov, cu legături la stațiile de metrou;
         - Trecerea activității de planificare a transportului public local pentru județul Ilfov de la Ministerul Transporturilor la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public - București - Ilfov;
         - Achiziționarea a 400 de autobuze moderne Euro 6, proiect aflat în proces de finalizare a licitației;
         - Achiziționarea a 100 de troleibuze, 100 de autobuze cu GNC și autobuze electrice - în proces de elaborare a documentației;
         - Achiziționarea a 100 de tramvaie moderne prin fonduri europene - în faza de elaborare a documentației;
         - Realizarea unui sistem IT integrat în domeniul transportului de călători - în etapa de elaborare a documentației pentru finanțare cu fonduri europene;
         - Sistem e-ticketing pentru regiunea București-Ilfov- sistem integrat cu bilet unic pentru toate modurile de transport public (carduri inteligente pentru călători, automate pentru emiterea cardurilor, dispozitive de validare în toate vehiculele și validarea obligatorie de către toți călătorii);
         - Modernizarea tramvaielor;
         - Achiziționarea de stații de spălare automată cu accesorii pentru tramvaie, troleibuze și autobuze;
         - Achiziționarea de sisteme de climatizare - pentru parcul auto existent al RATB;
         - Modernizarea depourilor RATB.
         Reporter: Cum apreciați evoluția proiectelor smart, în general?
         Primăria Capitalei: Prin implemenatarea strategiei Smart City, vor fi dezvoltate proiecte complexe, care vor integra toate serviciile. Prin acest concept, va fi dezvoltat un portal al Municipiului București ce va integra toate componentele specifice smart city.
         Reporter: Care sunt avantajele și dezavantajele unui oraș smart?
         Primăria Capitalei: Orașul smart este un oraș prietenos cu cetățenii săi. Prin utilizarea tehnologiei smart, Primăria Municipiului București va putea interveni în timp util acolo unde sunt identificate disfuncționalități ale unor servicii.
         În ceea ce privește infrastructura publică locală, inclusiv în arealul metropolitan, cetățenii vor avea acces la o aplicație ce le va permite să vadă în timp real mișcarea mijloacelor de transport în comun, vor putea fi efectuate plăți online, concomitent cu introducerea cardului unic pentru toate mijloacele de transport în comun. Informațiile oferite cetățenilor vor fi de maximă acuratețe, deoarece mijloacele de transport în comun vor fi dotate cu sisteme inteligente.
         Prin implementarea conceptului de Smart City, cetățenii Capitalei vor beneficia de acces la educație de calitate; servicii de calitate prin infrastructuri moderne; acces la informații pentru cetățeni privind consumul (energie electrică, apă, gaz); acces la servicii medicale de calitate, inclusiv prin intermediul sis­temelor on-line; infrastructură de transport public și drumuri adecvate; prețuri accesibile pentru cetățeanul orașului la produse și servicii; locuri de muncă; siguranță publică; reducerea emisiilor de CO2 și a poluării; reducerea importurilor de energie.
         Municipalitatea nu consideră că există dezavantaje ale implementării strategiei Smart City în Capitală.
         Reporter: Care este bugetul total de investiții pentru acest an și ce surse de finanțare aveți?
         Primăria Capitalei: Bugetul Primăriei Municipiului București pentru anul 2018 reflectă prioritățile actualei administrații.
         Astfel, pentru domeniul sănătății, a fost alocată suma record de pes­te 111 milioane de euro. Suma alocată ASSMB este destinată atât reabilitării și modernizării spitalelor actuale, cât și demarării unor noi proiecte.
         Pentru infrastructura rutieră și flui­dizarea traficului, dotări, inves­tiții și subvenții pentru transportul în comun, investiții în lucrări care vor genera diminuarea aglomerației în trafic, PMB a alocat peste 231 milioane euro. Pentru îmbu­nătățirea sistemului rutier, semaforizare inteligentă, managementul traficului, a fost alocată suma de 56 de milioane de euro.
         De asemenea, Municipalitatea demarează 14 proiecte de construi­re de parcări subterane și supraterane, suma alocată pentru început fiind de aproximativ 11 milioane de euro.
         Pentru construirea de locuințe, grădinițe și săli de sport, Primăria Capitalei sunt destinate 47,5 mi­lioa­ne euro.
         Reporter: Care sunt cele mai mari lucrări de investiții pe care le veți scoate la licitație până la finalul anului?
         Primăria Capitalei: Municipalitatea urmează să atribuie o serie de contracte ce au ca obiect proiectarea, expertizarea și execuția de lucrări către operatorii ecomici interesați (prin proceduri de achiziție publică/concesiune de lucrări în SICAP/SEAP) și către Societățile ce aparțin Municipiului București.
         În ceea ce privește infrastructura rutieră și fluidizarea traficului, Primăria Capitalei va derula următoarele lucrări de investiții:
         - Supralărgire Șoseaua București - Măgurele;
         - Prelungirea Străzii Brașov între Șoseaua Alexandriei și Prelungirea Ghencea;
         - Supralărgirea tronsonului Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu - intersecția Vitan Bârzești, etapa a II-a;
         - Pasaj rutier Șoseaua Colentina - Doamna Ghica;
         - Pod planșeu Piața Unirii;
         - Întregire Splaiul Unirii - Zona Bulevardul Mărășești - Hanul lui Manuc;
         - Supralărgire Calea Griviței și Bulevardul Bucureștii Noi;
         - Străpungere și supralărgire Str. Avionului, între Șos. Pipera și linia de centură, prin Drumul Nisipoasa, Str. Câmpul Pipera și str. Vadul Moldovei cu pasaj denivelat peste calea ferată București- Constanța, pe sub pista aeroportului Aurel Vlaicu;
         - Reabilitarea Bulevardului Basarabia, între Șos. Mihai Bravu și Șos. Dudești-Pantelimon;
         - Supralărgire Calea Călărași și Bulevardul Corneliu Coposu, între str. Sf. Vineri și Șos. Mihai Bravu;
         - Pasaj denivelat Șos. Petricani-Șos. București Nord;
         - Pasaj denivelat peste intersecția Șos. Andronache - Bulevardul Eroilor;
         - Continuarea lucrărilor la obiectivul de investiții "Modernizare și consolidare Pod Mihai Bravu";
         - Reabilitare Pod Grant;
         - Pasaj pietonal subteran Arcul de Triumf.
         Reporter: Care sunt cele mai importante proiecte de infrastructură aflate în execuție?
         Primăria Capitalei:
          - Modernizare Piața Eroii Revoluției și Pasaj Pietonal - după aproa­pe zece ani în care proiectul a fost blocat, anul trecut a fost semnat un nou contract pentru finalizarea lucrărilor sistate în 2008. Bugetul alocat pentru acest an este de 1,7 milioane euro;
         - Străpungere Nicolae Grigores­cu - Splai Dudescu (lucrarea este aproape finalizată). Mai sunt de executat lucrări neprevăzute în contract: iluminat public, iluminat arhitectural, semaforizare intersecții și separatoare de sensuri. Bugetul alocat este de 4,3 milioane euro;
         - Penetrație Splaiul Independenței - Ciurel. Finalizarea lucrării este condiționată de relocarea unor rețele și descărcări arheologice. Nodul Virtuții va fi finalizat în acest an. Bugetul alocat este de 17,8 milioane euro;
         - Supralărgire Fabrica de Glucoză - buget de aproape 4,7 milioane euro. În acest caz, lucrările vor fi demarate la începutul lunii iunie a acestui an și se vor face etapizat, pe tronsoane. În cadrul proiectului, vor fi amenajate patru intersecții. Până acum a fost atribuit contractul de execuție, au fost obținute toate autorizațiile, au fost expropriate toate terenurile care aparțin persoanelor fizice, iar Municipalitatea întreprinde demersurile necesare pentru exproprierea unor terenuri ce aparțin Ministerului Apărării Naționale și Ministerului Finanțelor Publice.
         Lucrările la acest obiectiv de investiții presupun extinderea de la 2 la 4 benzi de circulație, câte 2 pe fiecare sens, construirea de piste pentru biciclete, câte una pentru fiecare sens, cu o lățime de 1,5 metri, construirea trotuarelor prevăzute cu alveole pentru plantarea arborilor, bandă mediană cu o lățime de un metru și separator din beton.
         - Park and Ride-ul de la Cora Pantelimon, cu o capacitate de 500 de locuri, pentru care s-a aprobat PUZ-ul la începutul acestui an, a fost definitivat proiectul și urmează să înceapă lucrările. Bugetul alocat este de 15 milioane euro.
         Obiectivele principale ale Municipalității sunt oferirea unor servicii publice de calitate la costuri scăzute și creșterea gradului de satisfacție a cetățenilor.
         Principalele provocări și priorități ale Primăriei Municipiului București pentru dezvoltarea Capitalei sunt transportul public și fluidizarea traficului, modernizarea sistemului centralizat de termoficare și investițiile în sistemul de sănătate, precum și consolidarea clădirilor cu risc seismic și protejarea clădirilor monument istoric.
         Reporter: Care este strategia autorității pentru atragerea fondurilor europene până în 2020?
         Primăria Capitalei: Pentru atragerea mai eficientă a fondurilor europene, actuala administrație a înființat Direcția Generală Management Proiecte cu Finanțare Externă, Direcție care nu exista până la acest moment, de acest domeniu ocupându-se doar câțiva angajați. Acest departament va urmări proiectele care se derulează în prezent cu fonduri europene și are ca obiectiv elaborarea rapidă și eficientă pentru atragerea cât mai multor fonduri europene. Astfel, creșterea capacității administrative și a expertizei la nivelul Primăriei Municipiului București reprezintă strategia Municipalității pentru atragerea fondurilor europene până în 2020.
         Reporter: Ce probleme și ce obstacole legislative întâmpinați în activitatea dumneavoastră?
         Primăria Capitalei: Municipalitatea se confruntă cu obstacole în domeniul achiziției publice, care necesită o simplificare a legislației. Sistemul național actual de achiziții se confruntă cu lipsa unor procese logice, o legislație dificil de utilizat și de interpretat într-o manieră unitară, cu schimbări legislative frecvente și mai ales contestații numeroase. În acest domeniu al achizițiilor publice accentul trebuie să se mute de la procedură la proces, de la valoarea contractului propriu-zis la costul întregului ciclu de viață al unei achiziții, de la o suprareglementare la o legislație suplă, dublată de instrucțiuni coerente și actualizate.
         De asemenea, pentru soluționarea problemelor întâmpinate, este necesară o mai bună colaborare între instituțiile centrale și cele locale.
         Reporter: Vă mulțumesc! 
     
    .
     
    [ tipărește articolul ] Tipărește articolul
     
    .