Bursa Construcțiilor Investiții Piața Imobiliară Prețuri Amenajări Proiecte Locuinte
 arhivă reviste:     Autorizații   Certificate   Licitații      Newsletter     Abonează-te   LogIn Abonați   Despre noi 
 arhivă articole:    
 Prima Pagină
 Ştirile Zilei
 Locuinţe
 Piaţa Imobiliară
 Proiecte
 Amenajări
 Smart City
 Materiale
 Preţuri
 Finanţare
 Investiţii
 Perspective
 Consilier
 Legea
 Companii
 Internaţional
Reviste
Bursa Construcțiilor numărul 8 / 2018
Bursa Construcțiilor numărul 7 / 2018
Bursa Construcțiilor numărul 6 / 2018
Bursa Construcțiilor numărul 5 / 2018
Stiri
Proiectul autostrăzii Tg. Mureș - Iași - Ungheni, aprobat în Parlament
08.11.2018
Alte articole din secțiune
  • Costurile irecuperabile foarte mari - o barieră din sectorul cimentului
  • Sectorul construcțiilor a coborât în septembrie cu 2,1%
  • Volumul lucrărilor de construcții, în scădere cu 4,1%
  • Colliers International administrează birourile Vox Technology Park
  • Primul terminal multimodal din București este funcțional
  • Cererea pentru spațiile de birouri atinge 220.000 m2
  • TeraPlast primește 6,8 milioane euro ajutor de stat
  • Piatraonline își deschide o rețea de francize
  • Thales România a închiriat 5.300 metri pătrați de birouri
  • Stocul spațiilor industriale a ajuns la 3,42 milioane de metri pătrați
  • BusinessMark va reuni jucători importanți din real estate
  • Vivre a deschis un nou Centru de Procesare
  • Studium Green construiește Wings, un proiect rezidențial verde, în Cluj
  • First Residence din Mamaia, complex cu destinație mixtă: rezidențială și turistică
  • "România, în topul rușinii la obținerea autorizațiilor de construcție"
  •      Proiectul autostrăzii Tg. Mureș - Iași - Ungheni (A8) a fost aprobat, ieri, printr-o lege în Parlament, conform anunțului făcut de asociația "Împreună pentru A8".
         Ionel Apostol, președintele asociației, ne-a declarat: "Astăzi (n.r. ieri), în Parlamentul României s-a consumat un fapt normal. Legea pentru autostrada A8 a trecut cu 261 de voturi «pentru». Fără să ne arogăm mari merite, este pentru prima dată când societatea civilă, ajutată de partide din opoziție - USR, PMP și PNL - a reușit să producă ceea ce societatea românească așteaptă de foarte mulți ani.
         Așteptăm cu mare interes promulgarea legii de către Președintele Româ-niei și sperăm că Guvenul nu va contesta la Curtea Constituțională această lege. Suntem conștienți că mingea este în curtea Executivului, însă suntem la fel de conștienți că mâine nu vor începe lucrările la A8. După votul final din Parlament am fost invitați de președintele PSD, Liviu Dragnea, la o discuție, ocazie cu care am reiterat motivele pentru care susținem cu atâta putere A8. Domnul Dragnea, care nu ne-a promis nimic concret, susține în continuare că în România avem foarte mult de lucru".
         Domnul Apostol a mai spus pe pagina sa de Facebook: "Acum avem pârghii importante pentru ca această autostradă sa prindă viață! Lupta noastră pentru acest obiectiv continuă!".
         Legea în cauză prevede ca autos-trada de circa 320 de km să fie realizată până la granița cu Republica Moldova, cu un pod peste Prut la Ungheni; să fie realizată din credite externe, pe fonduri europene și/sau prin parteneriat-public privat, iar procedurile să demareze în termen de 30 de zile de la promulgare.
         Cătălin Drulă, deputat USR, care a susținut acest proiect, a explicat pe Facebook: "Consecințele importante după promulgarea legii sunt: în 30 de zile trebuie începute procedurile de achiziție publică pentru acest proiect de investiție; fiecare lege a bugetului de stat anuală va trebui să prevadă exact, de acum încolo, creditele bugetare solicitate de Minis-terul Transporturilor pentru acest proiect (sau să deroge explicit de la legea autostrăzii); limitele geografice sunt clar definite de la granița cu Republica Moldova (cu un nou pod peste Prut) până la conexiunea cu autostrada Transilvania lângă municipiul Tg.Mureș; se termină «aventura» subordonării proiectului la Comisia de Prognoză din subordinea premierului Viorica Dăncilă întrucât legea prevede explicit că Ministerul Transporturilor ges-tionează proiectul".
         Cătălin Drulă a adăugat: "Le-am transmis și în plen astăzi celor de la PSD: gata cu amânările, gata cu sabotajul acestui proiect!".
         Amintim că, la data de 25 octombrie, președintele României, Klaus Iohannis, a primit, la Palatul Cotroceni, o delegație formată din reprezentanți ai asociațiilor "Moldova vrea autostradă", "Împreună pentru A8" și "Pro Infrastructura", prilej cu care Președintele și-a exprimat susținerea pentru proiectul autostrăzii A8, precizând că este nevoie de responsabilitate și de asumarea unor termene clare de către Guvern în vederea realizării investiției, care reprezintă o prioritate națională.
         Tot luna trecută, asociațiile "Împreună pentru A8" și "Moldova vrea autostradă" au lansat o campanie civică de strângere de semnături pentru construirea autostrăzilor A8 și A7. Acțiunea se va desfășura pe durata a trei sau șase luni, în func-ție de rezultatele campaniei, după cum ne-a declarat domnul Ionel Apostol.
          
     
         
         Autostrada Târgu Mureș-Iași-Ungheni poate fi eligibilă pentru cofinanțare din fondurile europene structurale și de investiții și este responsabilitatea autorităților române să pregătească un proiect în acest sens, a declarat, ieri, comisarul european pentru politică regională, Corina Crețu, potrivit Agerpres.
         Domnia sa a precizat: "Autostrada Târgu Mureș-Iași-Ungheni poate fi eligibilă pentru cofinanțare din Fondurile europene structurale și de investiții, având în vedere faptul că este situată în rețeaua TEN-T de bază și este totodată parte a Master Planului general de transport. Mai mult, accesibilitatea regiunii de nord-est a României este foarte importantă, zona urbană Iași este cea mai populată din Romania, după capitala București".
         În context, Corina Crețu a subliniat că investițiile în infrastructura de transport a Uniunii Europene se axea-ză pe finalizarea rețelelor transeuropene de transport (TEN-T) și că statele membre au căzut de acord să finalizeze părțile centrale și globale ale acestora până în 2030, respectiv 2050.
         "Ar fi de dorit să se dea prioritate investițiilor care primesc fonduri nerambursabile din Fondul European de Dezvoltare Regională și Fondul de Coeziune și care vizează construirea secțiunilor românești ale coridoarelor TEN-T, în special construirea secțiunilor transcarpatice nefinalizate. În acest sens, merită să i se acorde o atenție specială Moldovei, care este o regiune situată la granița externă a Uniunii Europene. De asemenea, această regiune este slab conectată la celelalte regiuni ale țării, la vest (Transilvania) și la sud (București și Constanța)", a subliniat Corina Crețu.
         Potrivit domniei sale, autorităților române le revine sarcina de a selecta proiectele, de a pregăti cereri de finanțare, respectiv proiecte solide și de a le trimite spre aprobare serviciilor Comisiei Europene, în cazul proiectelor majore, al căror cost total depășește 75 milioane euro.
         "Este responsabilitatea autorităților române să pregătească un proiect în acest sens, inclusiv un studiu de fezabilitate obiectiv, care să poată recomanda dacă o conexiune rutieră ar trebui să fie sub forma unei autostrăzi sau a unui drum expres; ce traseu ar trebui sa aibă și dacă toate aces-tea ar trebui să se realizeze într-un termen scurt, mediu sau lung, ținând cont de asemenea de fondurile dis-ponibile. Serviciile Comisiei (DG REGIO) nu au primit încă o cerere de finanțare pentru acest proiect", a spus comisarul european.
          --------------
         Cătălin Drulă: "Luni, PSD a încercat blocarea Legii pentru autostrada Tg. Mureș-Iași prin manevra retrimiterii la Comisie (fără nicio explicație). Au pierdut în plen cu 81 de voturi pentru retrimitere, o abținere și 84 de voturi contra.
         Mai mulți parlamentari moldoveni PSD au votat pentru retrimitere. Deși declarativ susțin legea, la vot fac altfel".
          
    ALINA VASIESCU
     
    [ tipărește articolul ] Tipărește articolul
     
    .