Bursa Construcțiilor Investiții Piața Imobiliară Prețuri Amenajări Proiecte Locuinte
 arhivă reviste:     Autorizații   Certificate   Licitații      Newsletter     Abonează-te   LogIn Abonați   Despre noi 
 arhivă articole:    
 Prima Pagină
 Ştirile Zilei
 Locuinţe
 Piaţa Imobiliară
 Proiecte
 Amenajări
 Smart City
 Materiale
 Preţuri
 Finanţare
 Investiţii
 Perspective
 Consilier
 Legea
 Companii
 Internaţional
Reviste
Bursa Construcțiilor numărul 8 / 2018
Bursa Construcțiilor numărul 7 / 2018
Bursa Construcțiilor numărul 6 / 2018
Bursa Construcțiilor numărul 5 / 2018
Stiri
ÎN TRIMESTRUL AL TREILEA DIN 2018/2019
Cifră de afaceri în creștere, profit în scădere pentru Grupul Hornbach
11.01.2019
Alte articole din secțiune
  • Volumul lucrărilor de construcții, în scădere
  • Plasamente record de aproape 200 mil. euro
  • Grupul TeraPlast numește un nou director general la Depaco
  • HORNBACH - creștere a cifrei de afaceri cu 4,8% în primele 9 luni
  • Prețurile apartamentelor din București au crescut în medie cu 5%
  • Astaldi va accesa un credit de 75 de milioane de euro
  • Chrysler Building este de vânzare
  • Numărul autorizațiilor pentru construcții, în creștere cu 2,8%
  • Neo Timpuri Noi a primit autorizația de construire
  • Living Coral este culoarea anului 2019
  • Marii retaileri au reușit să mențină creșterea cifrei de afaceri la 12%
  • Prețurile în industrie și construcții vor crește moderat
  • BURSA Construcțiilor - cea mai completă sursă de informații din sectorul construcțiilor
  • Volumul lucrărilor de construcții, în scădere cu 4,1%
  • Revista "BURSA Construcțiilor" - desemnată cea mai completă sursă de informații din sectorul construcțiilor
  •      Cifra de afaceri netă a Grupului Hornbach (Concernul Hornbach Holding AG & Co. KGaA) s-a majorat cu 7,7% în trimestrul al treilea al anului fiscal 2018/2019, la 1.084,9 milioane de euro, fiind cea mai puternică creștere trimestrială din ultimii patru ani și jumătate, au transmis, ieri, reprezentanții grupului printr-un comunicat de presă.
         Cu toate acestea, potrivit concernului, transpunerea ritmului accelerat al creșterii cifrei de afaceri într-o creștere a profitului, nu a fost posibilă.
         Comunicatul notează: "Rezultatul operațional (EBIT) ajustat cu efectele rezultatelor non-operative s-a redus de la 28,8 milioane de euro la 19,7 milioa-ne de euro, în comparație cu perioada 1 septembrie-30 noiembrie 2017. Motivul: creșterea costurilor în trimestru - în special în domeniul digitalizării - nu a putut fi compensată prin creșterea profitului brut. În primele nouă luni ale anului 2018/19, cifra de afaceri a concernului a crescut cu 4,8%, ajungând la 3.475,5 milioane de euro, în timp ce rezultatul operațional EBIT ajustat, de 180,6 milioane de euro, a fost cu 11,1% mai mic decât cel din anul precedent".
         Pe parcursul exercițiului financiar 2018/19, cifra de afaceri a crescut semnificativ de la un trimestru la altul, mai precizează reprezentanții concernului, potrivit cărora cifra de afaceri a celui mai mare subgrup operativ, Hornbach Bau-markt AG, a crescut, în al treilea trimestru al anului 2018/19, cu 7,5%, ajungând la 1.006,4 milioane de euro, și cu 4,8 % în primele nouă luni, ajungând la 3.256,1 milioane de euro.
         "Dinamismul pe parcursul anului se remarcă în dezvoltarea cifrei de afaceri ajustată în funcție de suprafața comercială și de cursul valutar. După un plus de 2,3% în primul trimes-tru și o creștere de 3,4% în trimestrul al doilea, cel de-al treilea trimestru din 2018/19 a înregistrat o creștere de 6,2%", au mai explicat aceștia.
         Totodată, Albrecht Hornbach, președintele Consiliului de Adminis-trație al Hornbach Management AG, a afirmat: "În toamnă ne-am pus în mișcare cu adevărat. În Germania, magazinele noastre de materiale de construcții și de grădină s-au dezvoltat mai bine, în toate lunile, decât branșa și au crescut cu 4,4% ajustat în funcție de suprafața comercială".
          Magazinele din afara Germaniei au avut cea mai mare creștere financiară
         Cea mai mare contribuție la creșterea financiară au adus-o, din nou, magazinele Hornbach din cele opt țări europene în afară de Germania, se mai menționează în comunicat, care mai arată că în magazinele respective, cifra de afaceri în domeniul DIY, ajustată în funcție de suprafața comercială și de cursul valutar, a crescut cu 8,2% în trimestrul al treilea al exercițiului 2018/2019.
         Cota din străinătate la cifra de afaceri a subgrupului s-a situat la 48,2% în primele trei trimestre (în anul precedent 46,7%), au mai spus reprezentanții grupului.
         "Cererea este în creștere. Magazinul nostru cu vânzare cu amănuntul funcționează - în ciuda tuturor prog-nozelor sumbre. Digitalizarea este pentru noi o oportunitate uriașă. Prin combinarea afacerii clasice cu e-commerce putem oferi clienților noștri mai multă valoare decât concurența online pură, mai ales atunci când vine vorba de proiecte de renovare care necesită o consiliere intensă", a subliniat Albrecht Hornbach.
         Președintele Consiliului de Adminis-trație al Hornbach Management AG s-a arătat nemulțumit, însă, de evoluția profitului în trimestrul al treilea.
         Conform comunicatului, rezultatul operațional (EBIT) al concernului ajus-tat cu efectele rezultatelor non-operative ale Grupului Hornbach a scăzut, în trimestrul trei, cu 31,5%, ajungând la 19,7 milioane de euro, și cu 11,1%, în primele nouă luni ale exercițiului financiar 2018/19, ajungând la 180,6 milioane de euro.
         În acest sens, Albrecht Hornbach a spus: "Din păcate, nu am reușit să trans-punem accelerarea creșterii cifrei de afaceri în creșterea profitului. Creșterea costurilor, care este de asemenea legată de creșterea digitalizării, a fost prea mare în comparație cu creșterea profitului brut, dar acestea sunt aspecte din domeniul nostru decizional pe care le putem schimba".
         Acest lucru este valabil și pentru evoluția ulterioară a adaosului comercial, care a scăzut în al treilea trimestru al anului 2018/19 din cauza prețurilor de achiziție, a deprecierilor și a costurilor de logistică mai ridicate, se mai menționează în comunicat.
         Potrivit Hornbach, obiectivul îl reprezintă consolidarea sustenabilă a rentabilității Grupului în urma declinului recent.
         Totodată, comunicatul concernului notează: "În subgrupul Hornbach Bau-markt AG, în primele nouă luni ale exercițiului financiar 2018/19, EBIT ajustat a scăzut cu 12,6%, ajungând la 134,3 milioane de euro. Subgrupul Hornbach Baustoff Union GmbH, care se adresează în special clienților profesioniști din industria construcțiilor, a înregistrat în primele nouă luni ale anului o creștere a cifrei de afaceri de 5,5%, ajungând la 217,7 milioane de euro, și un EBIT ajustat de 6,6 milioane de euro (în anul precedent 8,8 milioane de euro). În subgrupul Horn-bach Immobilien AG, după nouă luni EBIT ajustat s-a apropiat cu 42,3 milioade de euro de valoarea din anul precedent (minus 1,8%)".
         În urma analizei rezultatelor înregis-trate în primele trei trimestre ale anului financiar 2018/19, prognoza privind profitul pentru întregul an a fost ajustată ca urmare a evoluției nesatisfăcătoare a câștigurilor în trimestrul trei, mai precizează reprezentanții Grupului, aceștia adăugând că se așteaptă ca rezultatul operațional ajustat (EBIT) atât în cadrul Grupului Hornbach, cât și la nivelul subgrupului de magazine de materiale de construcții să scadă cu peste 10% față de nivelul din anul precedent. În schimb, Consiliul de Administrație a menținut prognoza cifrei de afaceri pentru exercițiul financiar 2018/19 neschimbată, cu o creștere prognozată în intervalul procentual mediu cu o singură cifră, mai arată comunicatul. 
     
    R.R.
     
    [ tipărește articolul ] Tipărește articolul
     
    .